dijous, 21 de febrer del 2013

Preparatius i "passos a seguir"


A continuació, una petita guia sobre paperams, tràmits, vacunació i tot el que s'ha de tenir en compte quan es vol viatjar a l'Índia.

A aquestes alçades, la majoria de preparatius els tenim enllestits, o gairebé. No ha estat poca cosa, així que per evitar-nos problemes i estrès, vam començar abans del que era necessari.



Abans de comprar els bitllets d'avió, vam comprar una guia, però el primer problema va ser: quina guia comprem? Després de llegir diverses opinions, vam decidir que la més completa era la de Lonely Planet, així que aquesta és la nostra guia.

Abans de comprar els bitllets, era important escollir les dates del viatge, i després d'informar-me sobre quines dates i quina època era la millor per visitar l'Índia, vaig buscar les festivitats típiques que també coincidissin amb aquests dies que nosaltres podríem viatjar. Llavors vaig ser conscient de la quantitat de festivitats que hi ha. De totes aquestes festes, que coincidissin amb les nostres dates, vaig decidir que volia ser a l'Índia al Holi.

El Holi és una coneguda celebració hinduista per "donar la benvinguda" a la primavera. La primera nit d'aquest festival, a la nit, es crema una dona-dimoni, Holika, a una gran foguera. Al dia següent, la gent es tira pols de colors.
Aquest any, Holi, comença el 27 de març de 2013.


De moment, només us puc posar algunes imatges que he trobat a Internet, però espero que quan torni del viatge, us pugui posar les meves pròpies fotografies del festival i de qualsevol racó de l'Índia (de la part que visitem, evidentment!).



El següent punt, després de comprar els bitllets d'avió (aquest punt, segons he llegit a alguns blocs, aconsellen que es faci després de tenir el visat... em vaig informar massa tard, jo els vaig comprar abans de fer cap altre paperam, i cap problema!), era fer aquest paperam. El primer de tot, evidentment, era fer-me el passaport (que encara no tenia, ja que encara no he sortit mai d'Europa).

Següent pas: Visat
(Aquest, suposo, seria l'ordre recomanable, tot i que jo vaig fer el visat al final de tot).

A causa de la meva actual residència a Alemanya, ho vaig tramitar tot des d'aquí, però no va suposar cap problema, i pel que tinc entès, els tràmits són aproximadament els mateixos.

Per tramitar-lo des d'Espanya, aquesta és la web on podeu trobar tota la informació al respecte:
http://www.indiavisados.com/index2.php?lang=1&pag=inicio

Per ompli el formulari necessari per demanar el visat (sigui quina sigui la nacionalitat o residència):


En el cas de tenir residència a Alemanya o nacionalitat alemanya, aquesta és la web on podeu trobar tota la informació:

Bàsicament, aquests són els passos a seguir:

- Omplir el formulari, imprimir-lo i signar-lo.
- Adjuntar dues fotografies de 5x5cm i el passaport en vigor.
- Pagar les tasses necessàries i adjuntar el rebut.
- Enviar-ho (o entregar-ho personalment) i esperar. (En el meu cas, va trigar aproximadament 1 - 2 setmanes, relativament ràpid).

Següent pas: Vacunació

El primer que voldria dir, és que, si, per casualitat, hi ha entre els lectors algun alemany o resident a Alemanya interessat en viatjar a l'Índia, la vacunació a Alemanya és extremadament cara. Surt més a compte fer un viatge a Espanya, encara que sigui d'un cap de setmana, i vacunar-se aquí. (A mi, la vacunació em va costar 40€).

Abans d'anar a parlar amb el centre de vacunació internacional, vaig estar llegint una mica per Internet per anar preparada. La meva experiència: només em van vacunar contra la febre tifoide, una vacunació per via oral, 3 pastilles, una al dia amb un dia de repòs entremig de cadascun. RES MÉS. Només em van comentar algunes precaucions per evitar picades i el nom dels medicaments que hauré de prendre, en cas de descomposició estomacal. 
Havia llegit sobre la possibilitat de prendre una prevenció contra la malària, però el meu metge no em va dir absolutament res, així que hem optat per estalviar-nos la quantitat d'efectes secundaris que pot provocar, i portar molt repelent. Al contrari d'altres cassos que he llegit, tampoc em van vacunar contra la ràbia. I la hepatitis i d'altres, em van dir que ja estaven al dia, per les vacunes que ens posen quan som petits, així que, si us puc explicar com va anar el viatge, és que tenien raó. 

Un petit comentari, segons tinc entès, també es aconsellable contractar una assegurança de viatge, nosaltres la vam contractar amb la mateixa pàgina que vam comprar el vols. Ens vam informar, parlaven prou bé d'ella i semblava tenir tot el que ha de tenir una assegurança, així que ens vam refiar, però, sobre tot, esperem que no ens calgui fer-la servir. 

I, ara sí, per últim, escollir la ruta. I, possiblement, canviar-la milers de vegades. Originàriament, la nostra ruta anava de Mumbai (Bombay) a New Delhi, així que, efectivament, ha canviat moltíssim. 

Aquest pas, pel que he llegit, la majoria opina que és innecessari i que li treu part de la màgia, i estic (gairebé) totalment d'acord, però pel nostre primer viatge a l'Índia, ens semblava massa arriscat: reservar hotels i trens, o no, aquesta és la qüestió.
Molts opinen que el més "natural" és improvisar, i anar allà a regatejar el preu dels hotels, però nosaltres vam preferir anar més "tranquils" i hem reservat ja la majoria dels hotels. Encara que s'ha de tornar a trucar un parell de dies abans d'arribar, o és possible que no tinguin en compte la teva reserva i no tinguin cap habitació per a tu. 

També hem comprat ja tots els bitllets pels trens, això ho podeu fer a aquesta web:
Els trens els hauríeu de comprar amb prou antelació. Es poden comprar 3 mesos abans, i és "recomanable" comprar-los, com a mínim, 1 mes abans.

Per aconseguir fer la compra dels bitllets (tema que no és gens senzill), us deixo aquest enllaç que a nosaltres ens va ser molt útil. Aquí està tot molt ben explicat:

El tema "trens i classes de trens" pot ser un tema molt extens, i ja que no podem parlar per experiència pròpia, deixarem aquest tema per més endavant, i així poder informar-vos de primera mà, i amb fotografies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada